Käyttöohje / Allekirjoitus

Allekirjoitus

Lomake voidaan allekirjoittaa sähköisesti Tilaajavastuun tarjoamassa SignSpace palvelussa, ks. https://signspace.fi/

Allekirjoitus Sähköinfon palvelun kautta on maksuton kaikille allekirjoitusosapuolille.

Lomakkeen "Lähetä allekirjoituskutsut" -painike avaa allekirjoitusasetukset ikkunan (ks. kuva alla). Määritä ikkunaan kaikkien allekirjoittajien sähköpostiosoitteet. Plussapainikkeesta saat lisättyä allekirjoittajia.

Allekirjoittajien lisäksi voit jakaa lomakkeen tiedoksi henkilöille, joilta ei vaadita allekirjoitusta, mutta joille lomake halutaan antaa tarkasteltavaksi. Varmista, että annat oman sähköpostiosoitteesi joko allekirjoittajaksi tai tiedoksi annettavaksi. Muuten et pääse näkemään dokumentti allekirjoituspalvelussa.

Kirjoita allekirjoituspyynnölle vapaamuotoinen saateteksti. Saatetekstiin esitäytetään lomakkeelle syötettyjä perustietoja, joita voidaan allekirjoituspalvelussa käyttää hakutermeinä. "Lähetä"-painikkeella allekirjoituspyynnöt ja tiedoksiannot lähetetään annettuihin sähköposteihin.

Saapuneessa sähköpostiviestissä on linkki allekirjoitettavaan dokumenttiin. Ensimmäisellä käyttökerralla allekirjoituspalvelu edellyttää tunnistautumista ja käyttöehtojen hyväksymistä. Voit perehtyä allekirjoituspalvelun toimintaan ja käyttöön SignSpace-palvelun kotisivuilla: https://signspace.fi/

Lomakkeen "Allekirjoita dokumentti" -painike on pikatoiminto, jolla voit lähettää lomakkeen allekirjoituspalveluun ilman muita allekirjoittajia tai tiedoksisaajia. Pikatoiminnolla allekirjoittajaksi liitetään vain Severin käyttäjätiliin liitetty sähköpostiosoite.

Allekirjoitettuun lomakkeeseen jää merkintä viimeisimmästä allekirjoituspyynnöstä (ks. kuva alla). Merkinnässä on mukana linkki allekirjoituspalveluun.

Allekirjoitustoiminto merkitsee lomakkeen valmiiksi. Valmiiksi merkitty lomake poistetaan palvelusta automaattisesti 40 päivän kuluttua tallennusajankohdasta. Vaikka lomake on merkitty valmiiksi, sitä on vielä mahdollista muokata ja tallentaa ja siitä voidaan muodostaa uusi PDF-dokumentti 40 päivän ajan. Lomakkeen automaattinen poisto ajoitetaan 40 päivän päähän viimeisimmästä tallennushetkestä.